راههای ترمیم شیشه اتومبیل

وقتی که شیشه اتومبیل شما اسیب میبیند و باعث ترک خوردن ان میشود ناخوداگاه بر این فکر می افتید که شیشه اتومبیل خود را تعویض کنیداما بهتون توصیه  میکنم که بجای تعویض به فکر ترمیم ان باشید.

یکی از ویژگی‏های ترمیم شیشه، این بوده که این ‏کار بدون درآوردن آن امکان‏پذیر است و تنها باید به‏خاطر داشته باشیم که بعد از برخورد سنگ با شیشه خودرو و ترک خوردن آن، قبل از اقدام به ترمیم، باید از ورود آب به داخل منفذهای ترک، جلوگیری کنیم تا باعث کاهش استحکام، مات شدن، جرم گرفتن وکاهش کیفیت و شفافیت شیشه، در قسمت ترمیم شده نشود. لذا به این منظور باید روی ترک را به‏ وسیله چسب‏های نواری عریض شفاف، پوشاند. قبل از ترمیم شیشه، هرگز نباید خودرو را به کارواش برد. همچنین باید از بروز شوک‏های گرمایی یا سرمایی به شیشه جلوگیری کرد تا باعث زیاد شدن و گسترش ترک نشود و لذا قبل از ترمیم، باید از کاربرد کولر یا بخاری زیر شیشه خودداری کرد.
هر چه ترمیم زودتر و سریع‏تر انجام شود، نتیجه وکیفیت بهتری خواهد داشت. البته پس از ترمیم شیشه و خشک شدن دیگر نیازی به نگهداری و مراقبت از محل ترمیم شده وجود ندارد و تمام محدودیت‏های عنوان شده، برداشته خواهند شد. نکته مهم در مورد ترمیم شیشه این است که هرگز نباید این عمل تحت تابش خورشید انجام گیرد،چراکه اشعه ماوراء بنفش موجود در نور آفتاب باعث خشک شدن سریع خواهد شد.

 

شاید این سوال براتون پیش بیاد که شیشه اتومبیل به چه روشهایی ترک بر میدارد؟

مسئله این بوده که برخورد یک تکه سنگ یا جسم سخت و فلزی سبب ایجاد یک دایره با قطر ۹ تا ۲۵ میلی متری و سپس یک حفره داخل شیشه می شود که این حفره معمولا جای برخورد جسم سفت است.
نوع دیگری از این ضربه باعث ایجاد شکلی مثل نصف قرص ماه می شود که برعکس نمونه قبلی شبیه یک دایره نبوده و قطر آن بیش از ۱۲ میلی متر نمی شود.
مدل دیگری  از این برخورد و  صدمات مثل یک تشتک نوشابه گرد بوده وهمانند قله یک آتش فشان شیشه دهانه باز کرده و معمولا لایه داخلی بخش صدمه دیده ( یعنی کناره داخلی دایره ) عموما باعث ایجاد شکاف درسطح شیشه و انتشاربیشترش می شود.
نوع دیگری از این صدمه ها ستاره ای است  که شامل بیش از یک ترک شدید و عمیق می شود و دربرخی از این مواردطول این ترکها می تواند تا ۷ میلی متر و بیشتر افزایش یابد و دقیقا مثل یک مخروطی می شود که از کناره آنها چند ترک به اطراف پخش شده اند. نوعی ترک درشیشه نیز وجوددارد که شامل ترکیب همه این موارد با هم می شود

 

 

میخوام شمارو با بخشی ازمعایب تعویض شیشه اشنا کنم:

  1. به دلیل تعویض شیشه بصورت دستی ممکن است آببندی شیشه شما به هم خورده که این باعث نشت آب به داخل اتومبیل در هنگام بارندگی و شستشوی خودرو میگردد و گاهی نیز موجب ایجاد صدای ناهنجار زوزه باد در داخل اتومبیل میشود.

    ۲. در صورت نصب نشدن شیشه فابریک جدا از ایجاد اشکال دید در هنگام رانندگی موجب افت قیمت شدید خودرو در هنگام فروش می گردد.

    ۳. هزینه ترمیم شیشه بسیار مناسبتر از تعویض آن میباشد.

    ۴. شما با ترمیم سنگ خوردگی یا ترک شیشه اتومبیلتان به راحتی قادر به اخذ برگه معاینه فنی میباشید

نحوه ترمیم شیشه اتومبیل:

در مورد سنگ خوردگیها در مرکز سنگ خوردگی با استفاده از ابزارهای پیشرفته ۱ حفره بسیار کوچک سوزنی ایجاد شده و توسط دستگاههای مخصوص رزینهای ویژه ترمیم داخل حفره و ترکهای جانبی تزریق گردیده وسپس تحت تابش اشعه ماورای بنفش قرار می گیرد که این امر باعث استحکام موضع آسیب دیده و خشک شدن رزینهای تزریق شده می گردد .در مورد ترکهای بلند نیز تکنیک کار تقریبا مشابه ترمیم سنگ خوردگی میباشد با این تفاوت که جهت جلوگیری از پیشرفت ترک در جلوی آن ۱ حفره سوزنی ایجادشده و سپس با استفاده از دستگاه تزریق ثابت و متحرک کل ترک پر شده و سپس در معرض تابش اشعه ماورای بنفش قرار می گیرد

نوشته های مرتبط

۱۷

تیر
گالری ویدیو

مکانیسم پولیش و شفاف سازی شیشه های جلو

مکانیسم پولیش و شفاف سازی شیشه های جلو معمولا تمام ماشینها با توجه به قرار گرفتن در معرض نور خورشید،اب خاک و الودگی هوا ،و همچنین اصطحکاک لاستیک برف پاک کن با مینای شیشه دچار ماتی و کدری شیشه خوهند شد و در بعضی از مواقع خطهای هولوگرامی نیز ایجاد میشود که این موارد باعث میشود دید […]

۱۷

تیر
گالری ویدیو

تاریخچه تکنولوژی ترمیم شیشه

در ادامه تاریخچه تکنولوژی ترمیم شیشه در ایران و بعد از اعطای نمایندگی به شهرستانها و مراکز استان رفته رفته این تکنیک در بسیاری از مواقع جایگزین تعویض شیشه گردید و دارندگان اتومبیل در اکثر مواقع بنا به دلایل متعدد ترمیم شیشه را به تعویض شیشه اتومبیل شان ترجیح دادندو از عمده دلایلی که مشتریان حاضر به[…]