Cancel Preloader

info@tarmime-shishe.ir

09122041800

021.77070880
 چگونه ترک شیشه جلوی خودرو را تعمیر کنیم؟

چگونه ترک شیشه جلوی خودرو را تعمیر کنیم؟

شاید بتوانید بدون مراجعه به تعمیرگاه، شکاف یا ترک ایجاد شده روی شیشه جلوی خودرو را تعمیر کنید.

روز خوبی است. خورشید درخشان، ترافیک در حال حرکت است و هیچ دغدغه‌ای ندارید، اما ناگهان یک ضربه محکم روی شیشه جلوی خودرو فرود می‌آید! حالا یک ترک به اندازه یک سکه دویست تومانی در شیشه جلوی خود دارید. بدتر آن است که این ترک مستقیماً در زاویه دید شما باشد. قبل از اینکه وحشت کنید، به خانه بروید و یک ذره‌بین بردارید. از نزدیک نگاهی به ترک شیشه بیندازید. ممکن است برای حل مشکل ترک یا پریدگی ایجاد شده، نیازی به تعویض کل شیشه جلو نباشد و تنها با تزریق اپوکسی یا چسب اکریلیک یا پرکننده در داخل پریدگی، مشکل حل شود.

حتی اگر پریدگی در دید مستقیم شما ایجاد نشده باشد، بازهم چسب‌های پرکننده را به عنوان یک راهکار خوب برای تعمیر شیشه امتحان کنید. آب به دلیل کشش سطحی وارد پریدگی می‌شود. اگر پریدگی از لمینت بالایی فراتر برود، رطوبت به راحتی به داخل خودرو نفوذ می‌کند و می‌تواند باعث جدا کردن شیشه از غشای مرکزی آن شود. در نهایت غشاء مات می‌شود و لکه بزرگ‌تری را ایجاد می‌کند. علاوه بر این، آب می‌تواند در پریدگی یخ بزند که این امر منجر به بزرگ‌تر شدن یا ایجاد یک ترک جدید می‌شود. همچنین، آب می‌تواند باعث ورود آلودگی به ترک شود که راهکاری برای خروج آن نیز وجود نخواهد داشت.

بهتر است تعمیر را در اسرع وقت انجام دهید، البته به شرط آن که اصلاً قابل تعمیر باشد. می‌توانید امیدوار باشید که اکثر پریدگی‌ها قابل پر کردن هستند؛ اما ممکن است پس از پر کردن پریدگی‌ها، همچنان نواقصی وجود داشته باشد. ولی در کل، در اکثر موارد بهبود چشمگیری حاصل خواهد شد. کمترین سود آن این است که امکان بیشتر شدن آن و همچنین احتمال تغییر رنگ محل آسیب‌دیده در آینده از بین می‌رود.

البته این راه‌حل طولانی‌مدت نیست و نمی‌توان مطمئن بود که ترک‌ها بعد از پر شدن دوباره ایجاد نشوند. در واقع، هر پریدگی که به سطح شیشه عمود باشد یا در زاویه‌ای کم‌عمق باشد را می‌توان تعمیر کرد. پریدگی‌های مخروطی شکل، پریدگی‌های برگ شکل و در واقع تقریباً هر پریدگی‌ای که در‌ آن، تکه بزرگی از شیشه کنده نشده باشد، از این دسته‌اند.

بسیاری از پریدگی‌ها تقریباً به طور کامل توسط کیت تزریق چسب تعمیر می‌شوند، اما در برخی از آسیب‌ها لازم است شیشه جلوی خودرو به طور کامل تعویض شود.

کیت تعمیر شیشه جلو اتومبیل را می‌توان در بسیاری از مغازه‌های قطعات یدکی خودرو یافت.

ابتدا محل را خشک کنید

برای شروع کار بهتر است خودرو را در جایی نزدیک به دمای اتاق قرار دهید، به طوری که شیشه کاملاً خشک شود. در روزهای بارانی یا زمستانی کار کمی سخت خواهد شد. ابتدا مطمئن شوید که هیچ‌گونه آبی در محل موردنظر وجود ندارد. بدین منظور می‌توانید از سشوار برای خشک کردن رطوبت روی شیشه استفاده کنید. اگر سطح کثیف باشد، نباید از مواد شوینده یا شیشه‌شوی برای تمیز کردن آن استفاده کنید. می‌توانید به جای آن از استون یا مایع فندک برای تمیز و خشک کردن سطح استفاده کنید؛ اما آن‌قدری از آن استفاده نکنید که مازادش چکه کند و باعث بردن رنگ ماشین شود.

استفاده از کیت مخصوص

در ابتدا از یک کیت ساده که شامل دو بخش، یکی چسب و دیگری سرنگ مربوط به آن است، استفاده کنید. برای شروع، پلاستیک یک طرف برچسب را بکنید و آن را بر روی پریدگی شیشه که از قبل تمیز کرده‌اید قرار دهید. با یک شی غیر تیز یا ناخن انگشت سطح آن را صاف کنید. اکنون پلاستیک سمت دیگر برچسب را نیز بکنید. حالا آداپتور پلاستیکی را به نحوی قرار دهید که برجستگی آن در عمودی‌ترین حالت ممکن قرار بگیرد، سپس آن را به برچسب بچسبانید.

سرپوش سرنگ را دربیاورید، اما سر آن را رو به بالا نگه دارید تا مبادا چسب بر روی گلگیر بریزد. سرنگ را به آداپتور وصل کنید. در اینجا یک نکته وجود دارد. ساعت خود را جایی قرار دهید که بتوانید ثانیه‌شمار آن را ببینید. بدنه سرنگ را محکم بگیرید تا در جای خود ثابت شود. دسته سرنگ را تا جایی که می‌شود بیرون بکشید. حال با نگاه به ساعت، دسته سرنگ را به مدت یک دقیقه در همین وضعیت نگه دارید. این کار باعث می‌شود که یک خلأ نسبی در سرنگ و ترک ایجاد شود. این امر باعث می‌شود هوای داخل ترک به داخل سرنگ کشیده شود و به جای آن، چسب وارد شیشه و پریدگی شود.

حال دسته سرنگ را رها کنید. دقت کنید که دسته را نگه ندارید، اجازه دهید که به صورت ناگهانی رها شود. موج فشار حاصل از کوبش دسته سرنگ، چسب را به درون ترک فشار می‌دهد. این روند مکش و کوبش را ۶ یا ۷ بار یا حتی بیشتر تکرار کنید تا ترک را تقریباً از چسب پر کنید.

حال سرنگ، مبدل و برچسب را بردارید. خواهید دید که یک لایه از چسب بر روی شیشه باقی مانده است. آن را توسط یک دستمال مرطوب الکلی پاک کنید، اما چسب باقی مانده بر روی ترک را دست نزنید تا خودش بعد از چند ساعت درست شود.

اکنون برآمدگی سفت شده بر روی ترک را توسط یک تیغ تک لبه بتراشید. اگر از یک تیغ تیز استفاده کنید، طی یک بار، این کار انجام خواهد شد. در نظر داشته باشید که محل چسب را هم از روی شیشه و هم از روی مبدل کاملاً تمیز کنید تا بعداً مشکلی به وجود نیاید.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *