Cancel Preloader

info@tarmime-shishe.ir

09122041800

021.77070880
 کیفیت شیشه اتومبیل را بهتر، و از قبل بشناسید

کیفیت شیشه اتومبیل را بهتر، و از قبل بشناسید

آیا می دانستید کیفیت شیشه اتومبیل در صنعت خودرو سازی از اهمیت قابل ملاحظه ای برخوردار است؟ آیا می دانید یک درصد قیمت خودروهای مختلف به کیفیت شیشه های آن بستگی دارد؟ از آنجایی که ذات شیشه اتومبیل، امنیت بالای سرنشینان را دربر دارد از این رو توجه به کیفیت و مرغوبیت در کنار ظرافت و حساسیت یکی از استراتژی های منحصر به فرد صنعت شیشه سازی کشور است. ما در این بخش از مطلب خود قصد داریم شما را با انواع و کیفیت شیشه خودرو و همچنین تفاوت شیشه جلویی با عقب خودروها آشنا سازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر دراین­باره پیشنهاد می کنیم مقاله ما را تا اتمام شدن آن مطالعه کنید.

آشنایی با کیفیت شیشه اتومبیل

کیفیت شیشه اتومبیل

شیشه اتومبیل از آن دسته قطعات مهم و ضروری خودروها است که از جانب مالکین کمتر به کیفیت آن اهمیت داده می شود. اما آنچه که در رابطه با این شیشه ها واضح و مبرهن است این می باشد که به عنوان عایقی قوی برای جلوگیری از نفوذ صدا، باد و باران عمل می کند. به طور معمول آسیب هایی از قبیل سنگ خوردگی، ترک خوردگی و… که به این قطعات وارد می شود در شیشه جلویی در مقایسه با شیشه های جانبی و عقب بیشتر است. بنابراین نیاز است تا استانداردهای متفاوت و منحصر به فرد در رابطه با این نوع شیشه رعایت و مورد تأییدقرار گرفته شود. از جمله این استانداردها که تأثیرات شگرفی بر میزان کیفیت شیشه اتومبیل خواهد گذاشت عبارت اند از:

  • میزان دید سرنشینان خودرو
  • مقاومت و امنیت بالا در برابر برخورد سر راننده و سایر سرنشینان خودرو
  • امنیت بالا در برابر تغییرات سایر عوامل محیطی از قبیل رطوبت، درجه حرارت و پاک کننده های شیمیایی
  • برخورداری از بازدهی نور استاندارد
  • عبور دادن استاندارد نور به داخل خودرو

شناسایی انواع شکستگی شیشه اتومبیل

شکستگی شیشه اتومبیل از آن دسته اتفاقات رایج و متداولی است که ممکن است برای هر خودرویی اتفاق افتد. اتفاقاتی که موجبات ترمیم و تعمیر شیشه اتومبیل را فراهم می آورد. بنابراین شناسایی این شکستگی ها برای تمامی مالکین خودروها واجب و ملزم است. در حالت کلی این نوع شکستگی ها به چهار نوع ستاره ای، نیم موجی، موجی و ستاره ای و موجی تقسیم بندی می شود. چنانچه این نوع شکستگی ها در زاویه دید راننده و از قطر بیش از 15 میلی متر برخوردار باشد و یا اگر بیش از 2 نوع شکستگی بر روی شیشه اتومبیل ایجاد شود در این صورت انجام عملیاتی همچون ترمیم شیشه و یا ترک خوردگی شیشه اتومبیل در جهت بازسازی و بهبود کیفیت آن نمی تواند کارساز باشد. در واقع بایستی شیشه اتومبیل حتماً تعویض گردد و انجام این کار الزاماً توسط تکنسین های حرفه ای در این زمینه انجام می گیرد.

 

تماس با ما

09122041800
09392041800
021.77070880
با مدیریت مهندس میرزایی

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *